Forum québécois de discussion sur les Beatles

AccueilAccueil  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  GroupesGroupes  ConnexionConnexion  

Partagez | 

Sad news..

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
PaulMcCartneyJohnLennon

Ma ville : Québec, Oui oui, LA ville du show mémorable de 2008!
# membre de Beatles Québec : 275
Mon Beatles préféré : Paul Lennon, George Starr

MessageSujet: Sad news..   Ven 27 Mar - 19:34

Sad news for Beatles fans and fans of the Apple artists family. Kathie Molland, wife of Badfinger's Joey Molland, passed away in her sleep on Tuesday.

Kathie met Joey Molland in 1970 at a Minneapolis night club while Badfinger were on their first American tour. She married Joey two years later in London where they lived for three years. In 1975 they moved to California, and in 1983, the family moved to Minnesota.

Kathie was a vocal, ardent supporter of her husband's career, but she was also a controversial figure regarding Badfinger. Pete Ham once quit Badfinger over her involvement in the group, and she was openly involved in struggles with the estates of all the members of the band throughout the years following Pete Ham's death.

Syracuse-area band The Fab Five served as Joey's back-up band frequently. Paul Davie of The Fab Five told the Syracuse Post-Standard, "There's a big sadness in my heart right now. Although I never met Kathie (who, with Joey, was based in Minnesota), I enjoyed dozens of phone calls with her over the last five years. She was Joey's and Badfinger's biggest cheerleader. And I will miss her."

Kathie Molland was born January 9, 1947. She is survived by her sons, Joseph III and Shaun Michael and her husband, Joey. A memorial gathering for Kathie will be held 1:00 - 3:00 PM on Saturday, March 28, at the Washburn-McReavy Strobeck Johnson Chapel, which is located at 1400 Mainstreet, Hopkins, Minnesota. Call (952) 938-9020 for information.

Québec - Plaines d'Abraham - 2008 - Québec, 400 Zans Wink (gagnant pour le test de son Smile )
New York City - CITI Field - 2009 - CITI Field Inauguration Nights - Good Evening NYC
Montréal - Centre Bell - 2010 - Up And Coming Tour
Montréal - Centre Bell - 2011 - (Band), (Fan), On The Run Tour
Montréal - Petit Campus - 2012 - James McCartney
Montreal - Théatre Corona - 2013 - Dhani Harrison
Québec - Plaines d'Abraham - 2013 - Out The Tour ! Very Happy
London or Liverpool - SOON - ????

À la prochiaine Paul ;-)

I don't want to impress anyone... except myself ! - Paul McCartney

Sebas / Bass
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://www.perdu.com
Luc

Ma ville : Saint-Hyacinthe
# membre de Beatles Québec : 313
Mon Beatles préféré : John(63-66), Paul (66-70)

MessageSujet: Re: Sad news..   Ven 27 Mar - 22:59

Badfinger ....un autre bon groupe.....

J'écoutais encore tantôt à répétion Lay me down en boucle et je me disais que Pete Ham en tant qu'artiste, est celui qui c'est le plus raproché de la plume Beatles...

Luc
Alain Lacasse

Ma ville : Québec, Limoilou Beach
# membre de Beatles Québec : 46
Mon Beatles préféré : Devinez pour voir...si j'en ai un

MessageSujet: Re: Sad news..   Sam 28 Mar - 6:03

Bonjour à tous!,

J'ai eu la chance et le privilège de parler à quelques reprises au téléphone avec Kathie Molland. C'était en 1998. A l'époque, je faisais une entrevue avec son époux Joey concernant Badfinger et son travail avec les ex-Beatles. L'interview a été publié dans un numéro du RQABulletin à la fin de 1998 ou début 1999.

Elle était extrêmement gentille et aimable. Elle se rappelait même du spectacle de Badfinger au Colisée de Québec au printemps de 1972. Quand je rappelais par la suite, elle, et son époux, se rappelait toujours de moi.

Ca fait déjà quelques années que je n'ai pas parlé à Joey et sa femme. C'est une bien triste nouvelle. Crying or Very sad Mes condoléances à la famille.

Merci beaucoup et à bientôt!
Alain Lacasse.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Sad news..   

Sad news..
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1